Hvorfor bliver min webshop ikke fundet når jeg søger på Google?
Google er det sted på internettet hvor langt de fleste finder det de søger efter. Derfor kan det være frustrerende hvis ens webshop ikke bliver vist når der f.eks. bliver søgt på den type af produkter man sælger, eller endnu værre.. Ens navn.
Der kan være flere grunde til at ens webshop ikke bliver vist i søgningerne. Hvis din webshop er helt nyoprettet er du nødsaget til at væbne dig med tålmodighed, da det tager tid for Google at gå igennem alt relevant indhold der findes på internettet, for efterfølgende at kunne foreslå det til potentielle købere. Så hvis din webshop er helt ny, vil det altid tage tid for Google at få en idé om hvem du er og hvad du sælger, inden den vil foreslå dig i de organiske søgeresultater.
En ting du selv kan (Og skal!) gøre er, at sikre dig at al form for tekst du har skrevet på din webshop er så præcist og velformuleret som muligt. Google vurdere nemlig på kvaliteten af dine tekster (Dette gælder for alle de landingsider du har tekster på), og det har stor betydning for hvordan du rangere i søgeresultaterne.
Hvis du gerne vil vide mere om “gode” tekster og besøgende på Google kan du læse vores guide - SÅDAN SÆLGER DU MERE PÅ DIN WEBSHOP
GOOGLE SEARCH CONSOLE:
Hvis din webshop er ny, så er GOOGLE SEARCH CONSOLE er effektiv måde at fremskynde processen i at blive vist på Google.
Google Search Console er et værktøj som kan hjælpe dig med at måle søgetrafikken på dit website, løse eventuelle problemer med sider og links samt fremhæve websitet i Google søgeresultater.
Det kræver at man sætter sig lidt ind i værktøjet, men når først man har gjort det kan det virkelig være med til, at skabe hurtigere og BEDRE resultater for din webshop.
Hvis du gerne vil vide mere om opsætning af Google Search Console og hvordan det kan hjælpe dig med at blive mere synlig i søgeresultaterne, så kan de læse vores guide - SÅDAN KAN GOOGLE SEARCH CONSOLE HJÆLPE DIG TIL EN MERE SUCCESFULD WEBSHOP
At blive succesfuld i de organiske (og GRATIS) søgeresultater er en svær disciplin. Der sidder rigtigt mange mennesker på daglig basis, som udelukkende arbejder med hjemmeside- og webshop optimering for at kunne rangere højere med deres pågældende forretning/virksomhed. Det er derfor ikke noget man bare lige gør og det handler derfor om tålmodighed. Når din side har været “live” i lang nok tid har Google også haft mulighed for, at kunne vurdere den bedre. Du kan derefterfølgende se hvilke steder du skal forbedre dig (Via. f.eks. Google Search Console) og hvilke steder du virkelig hiver trafik ind. Og ellers så er rådet at læse en masse guides og se nogle YouTube Tutorials omkring SEO (Search Engine Optimization) optimering for, at få en bredere forståelse for hvordan man rangere højere i søgeresultaterne. Der er findes INGEN manual til det, da alle webshops- og hjemmesider er forskellige, og det handler derfor i langt højere grad for dig om, at finde ud af hvor du på bedst mulig vis kan skille dig ud fra de andre.