Brug tiden på det du elsker.

Start en webshop på få minutter
- uanset hvor teknisk du er.

Prøv gratis i 30 dage Ring mig op

Ingen binding. Ingen startgebyr. Ingen kreditkort nødvendigt.

Kampagne:

Få 3 måneder for første måneds pris

Opret din webshop i dag og aktivér dit medlemskab når du er logget ind.

Hvad hulen er META TITLES og META DESCRIPTIONS.. - Og hvordan ændrer jeg dem?

Hvis du er stødt på fagudtrykkene META TITLES og META DESCRIPTIONS før, så har du muligvis tænkt - “Hvad i alverden er det..

Hvorimod hvis du er klar over hvad det er, så ved du også at det er mere simpelt end det lyder.

 

Herunder kommer vi derfor med en forklaring på de to begreber og hvordan du ændre dem i din SHUP webshop!

 

META TITLE:

Hvis du sammenligner Google med et bibliotek, og alle websider på internettet er bøger, så er en META TITLE, titlen på DIN bog.

Hver gang du f.eks. opretter et nyt produkt på din webshop, opretter du automatisk en ny webside, altså.. En ny bog til biblioteket. Og da Google er et KÆMPE stort bibliotek, så vil du gerne have at lige nøjagtig din bog er den som folk tager ned fra hylden. Det kan man sørge for ved at have en god, spændende og informerende titel på bogen.

 

For at gøre det endnu mere konkret får du herunder et eksempel.

 

Som du kan se med eksempel her, så har vi hos SHUP valgt at vores META TITLE skal være: “SHUP - Start en webshop på 10 minutter”.

Det har vi gjort da vi føler at det informere dem som har søgt efter os, om hvad SHUP egentligt er, samtidig med at det vækker en nysgerrighed og interesse ift. om det virkeligt kan være rigtigt, at man kan starte en webshop på 10 minutter.

Hvis nu man f.eks. solgte garn, og havde oprettet en lyserød garnnøgle som produkt på sin webshop, så kunne man eksempelvis skriver: “Det flotteste lyserøde garn i det blødeste materiale - 45,- kr. pr. Nøgle”

Her ville man ligeledes komme med nogle fordele ved produktet, samtidig med at man oplyser sine potentielle kunder om øvrige vigtige informationer, som i dette tilfælde er pris.

 

META DESCRIPTION:

Hvis vi holder fast i biblioteks eksemplet, så er META DESCRIPTION ligesom det forord, man læser i den bog man har taget ned fra hylden. Hvis ikke det fanger ens interesse, så gider man heller ikke læse bogen.

 

Vi bruger lige billede eksemplet fra før igen.

 

I SHUPs “forord” har vi valgt, at skrive hvem vi er og hvornår virksomheden er stiftet. Ud over det, så har vi indlagt en “cliff-hanger”, nemlig: “Før i tiden var man henvist til dyre web-bureauer eller afhængig af..”. Dette er beregnet til at vække folks nysgerrighed, og dermed sikre at de trykker ind på linket for at læse teksten færdig.

I eksemplet med garnet, kunne dette f.eks. være: “Så er den tilbage på webshoppen! Vores lyserøde garnnøgle har været vores mest populære produkt i 2023, så lige nu kære vi i EN BEGRÆNSET PERIODE med et tilbud om 4 garnnøgler for 100,- kr.”

Modsat SHUP, så er den fængende information her at der er et tilbud de kan udnytte. Altså en information som kan vise sig, at være yderst vital for om de trykker på linket eller ej.

Det handler om at kigge på sine egne produkter og vurdere hvordan man skrive de mest fængende og interessant tekster, som gør folk nysgerrige og ultimativt mere villig til at trykke på dit link. For nu flere tryk på linket du får - Nu større er sandsynligheden for at de kommer til at købe dit produkt.

 

Hvordan ændrer jeg mine META TITLES OG META DESCRIPTIONS på min SHUP webshop.

Dette er supernemt!

Når du er logget ind på din SHUP webshop, trykker du på PRODUKTER.

Efterfølgende trykker du på REDIGER ud fra det produkt du ønsker at ændre META TITLES OG META DESCRIPTIONS i.

Rul ned i bunden og tryk på VIS FLERE INDSTILLINGER. Herefter vil de se to felter du kan skrive i, ligesom du kan se på billedet herunder.

 

 

Det er vigtigt at sige, at du IKKE behøver at forholde dig til META TITLES og META DESCRIPTIONS hvis ikke du har lyst.

Google er sådan bygget op, at hvis IKKE du selv aktivt ændre dem på din produktside, så laver Google nogle META TITLES og META DESCRIPTIONS for dig, ud fra hvad der står på den pågældende produktside. Man skal se det mere som en ekstra mulighed, hvis man ønsker at have endnu mere kontrol over hvordan du bliver opfattet på Google eller hvis der er nogle særlige pointer omkring dit produkt eller din side, som du ønsker at få kommunikeret ud.






Tilbage til guides